چگونه کباب کوبیده خوشمزه درست کنیم؟

چگونه کباب کوبیده خوشمزه درست کنیم؟

چگونه کباب کوبیده خوشمزه درست کنیم

چگونه کباب کوبیده خوشمزه درست کنیم یکی از سئوالات متداولی است که هر آشپز با آن مواجه است. کباب کوبیده یکی از اصیل‌ترین و سنتی‌ترین غذاهای ایرانی است. تاریخچه‌ی طبخ چلوکباب به زمان ناصرالدین شاه قاجار برمیگردد که چون اصالتی قفقازی داشت بر اساس نوع کبابی که در منطقه قفقاز طبخ می‌شده‌است، این نوع کباب تهیه می‌گردید و بعد از مدتی توسط آشپزان ناصرالدین شاه تغییر شکل داد و به صورت امروزی درآمد. چند نکته دارد که برای درست کردن کباب کوبیده باید به این نکات توجه کرد.

چگونه کباب کوبیده خوشمزه درست کنیم


در جواب چگونه کباب کوبیده خوشمزه درست کنیم می‌توان به نکات زیر اشاره کرد

  • گوشت مورد استفاده برای تهیه کباب کوبیده، باید گوشت به همراه چربی باشد. برای درست کردن یک کباب خوشمزه بهترین گوشت، مخلوط گوشت دنده‌ی گوسفند و گوشت راسته‌ی گوساله است. البته برای فراهم کردن چربی مورد نیاز کباب کوبیده از قلوه‌گاه گوسفند نیز استفاده می‌شود. یکی از نکات مهم چرخ کردن گوشت‌  ۲ الی ۳ بار است.
  • به ازای هر ۱۰۰ گرم گوشت، ۱ عدد پیاز متوسط نیاز است. پیازها را رنده کرده و آب آن را کاملا باید بگیریم. برای گرفتن آب کامل پیاز آن را در یک توری تمیز ریخته و فشار دهید تا آب اضافی کاملا خارج شود. مصرف بیش از حد پیاز در کباب باعث طعم شیرین در کباب و بوی بد و ریختن کباب در هنگام پخت می‌شود.
  • ادویه‌ی مخصوص برای کباب کوبیده، نمک، فلفل سیاه و در صورت تمایل زعفران دم‌کرده می‌باشد. زعفران را با ۲ قاشق غذاخوری آب جوش دم کنید تا آب اضافی به گوشت وارد نشود.
  • بعضی‌ها استفاده از زردچوبه در طعم‌دهی کباب دوست ندارند. هم‌چنین از آرد سوخاری، جوش شیرین، آرد، نان خشک و تخم‌مرغ در کباب کوبیده نباید استفاده کرد. جوش شیرین باعث تلخی کباب می شود  و تخم‌مرغ باعث سوختن روی کباب می‌شود.
  • بعد از مخلوط کردن گوشت چرخ‌کرده با پیاز، نمک، فلفل سیاه و زعفران دم‌کرده، مواد را به صورت کامل ورز می‌دهیم. نکته اصلی در چگونه کباب کوبیده خوشمزه درست کنیم ورز دادن گوشت است که باید به حدی باشد که به چسبندگی موردنظر برسد. به‌طوری که وقتی گوشت را از ظرف بلند می‌کنیم به یکباره بلند شود و در ظرف بیفتد.
  • چگونه کباب کوبیده خوشمزه درست کنیم گوشت ورز داده شده باید به مدت ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار بگیرد تا بیات شده و موقع سیخ گرفتن نریزد. بعد از اینکه گوشت را از یخچال خارج کردیم به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار داده سپس گوشت را به سیخ می‌کشیم.
  • سیخ‌ها باید سرد باشند. روی سیخ را کمی خیس می‌کنیم تا گوشت راحت‌تر به آن بچسبد. ابتدا و انتهای گوشت گرفته به سیخ را می‌بندیم.
  • بعد از سیخ گرفتن گوشت‌ها، مجددا  به مدت نیم ساعت آن را در یخچال قرار می‌دهیم و سپس آن را روی آتش قرار می‌دهیم تا گوشت روی آتش نریزد.

مطلب پیشنهادی

دوسا

دوسا دوسا نوعی پنکیک و غذای بومی جنوب کشور هند است که در اصل با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *