پاستا با سس آلفردو

پاستا با سس آلفردو

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو بسیار ساده است. پاستا یکی از غذای معروف، محبوب و پرطرفدار ایتالیایی و البته سیسیلی می‌باشد که به روش‌های گوناگون قابل طبخ است. از جمله روش‌های تهیه این غذای فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه تهیه آن با سس آلفردو و مرغ است که دارای طعمی خاص و عالی می‌باشد. پخت این غذای خوشمزه بسیار راحت و آسان است.

پاستا با سس آلفردو

مواد لازم برای پاستا با سس آلفردو

مواد لازم برای تهیه پاستا مواد لازم برای تهیه سس آلفردو
پاستا: ۵۰۰ گرم کره: ۱/۴ پیمانه
سینه‌مرغ: ۳۰۰ گرم(پخته و تکه‌تکه شده) خامه: ۱ پیمانه
کره: به میزان لازم سیر خردشده: ۱ حبه
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم پنیر پارمزان رنده‌شده: ۱ پیمانه
جعفری خردشده: ۲ قاشق غذاخوری جعفری خردشده: ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه پاستابا سس آلفردو

برای پخت پاستا باسس آلفردو ابتدا در قابلمه‌ای مناسب به میزان لازم آب و نمک می‌ریزیم و روی شعله قرار داده، اجازه می‌دهیم تا جوش بیاید. به آب در حال جوش پاستا را اضافه می‌کنیم، اجازه می‌دهیم تا پخته شوند.

تابه‌ای مناسب را روی شعله قرار می‌دهیم کمی که گرم شد، کره را به آن اضافه کرده تا ذوب شود، سپس مرغ‌های پخته و تکه تکه شده را به کره اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم. سپس نمک، فلفل و سس آلفردو را به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا مرغ‌ها طعم بگیرند. پاستاها که پخت؛ آنها را آب‌کشی کرده و در ظرفی که از قبل کمی گرم کرده‌ایم می‌کشیم و مخلوط مرغ و سس آلفردو را به آنها اضافه کرده با جعفری تزئین می‌کنیم.

طرزتهیه سس آلفردو برای پاستا با سس آلفزدو

برای تهیه سس آلفردو، کره را در تابه‌ای با شعله‌ی ملایم  آب می‌کنیم. سپس خامه را به کره اضافه کرده می‌گذاریم چن دقیقه‌ای قل بخورد. در پایان جعفری، سیر و پنیر پارمزان را اضافه‌کرده مرتب هم می‌زنیم. بعد از چند دقیقه از روی حرارت برمی‌داریم و روی پاستاهای پخته شده میریزیم.

مطلب پیشنهادی

خورشت فاصولیه

خورشت فاصولیه خورشت فاصولیه یا خورشت لوبیا یکی از غذاهای خوشمزه ترکی، عربی و افغانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *