طرز تهیه فینگرفود رولت ژامبون

طرز تهیه فینگرفود رولت ژامبون

فینگر فود غذایی است که مستقیما به وسیله دست و بدون استفاده از قاشق و چنگال خورده می‌شود. فینگر فود را می‌توان به عنوان پیش غذا یا حتی غذای اصلی در مهمانی‌ها سرو کرد. فینگرفود معمولا باید به اندازه‌ای باشد که به یکباره خورده شود. درواقع فینگرفود هر غذایی را که بتوان آن را به شکل لقمه‌ای در اندازه کوچک درست کرد را شامل می‌شود. بنابراین با کمی خلاقیت می‌توان از بسیاری از غذاها فینگر فود درست کرد. طرز تهیه فینگرفود رولت ژامبون بسیار جذاب، خوشمزه و پرطرفدار است که بخاطر وجود ژامبون طعم لذیذی دارد. این فینگرفود پر طرفدار برای مهمانی‌ها و مراسم خاص پیشنهاد می‌شود.

فینگرفود رولت ژامبون

مواد لازم برای فینگرفود رولت ژامبون

ژامبون: ۸ تا ۱۰ ورق گوجه گیلاسی: به میزان لازم
خیارشور: ۳ عدد زیتون: به میزان لازم
گوجه فرنگی: ۳ عدد آرد: ۱ لیوان
فلفل دلمه ای: ۱ عدد تخم‌مرغ: ۳ الی ۴ عدد
جعفری خرد شده: ۱۰۰ گرم شیر یا ماست: ۱ لیوان
سس مایونز: به میزان لازم نمک: به میزان لازم

لازم به ذکر است که مقدار مواد لازم بستگی به تعداد نفرات تغییر می‌کند.

طرز تهیه فینگرفود رولت ژامبون

برای تهیه نان رولت ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ا‌ی شکسته و هم می‌زنیم. سپس شیر یا ماست را به آن اضافه کرده، خوب هم می‌‌زنیم. نمک و آرد را به مخلوط می‌افزاییم و حسابی مواد را با هم مخلوط کرده تا یکدست شوند.

کف ظرف موردنظرمان را با برس آغشته به روغن کرده، روی اجاق قرار می‌دهیم، شعله را بسیار کم کرده تا ظرف‌مان گرم شود. سپس لایه‌ی نازکی از خمیرمان را روی ظرف می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا لایه زیرین پخته شود، سپس خمیر را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر آن نیز پخته شود. ( بهتر است ظرفی که برای پخت نان انتخاب می‌کنیم مستطیلی باشد).

به اندازه‌ی خمیری که داریم نان درست می‌کنیم. نان‌های پخته شده را به مدت چند دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم تا خنک شوند.

برای تهیه مواد میانی فینگرفود رولت ژامبون، گوجه‌فرنگی را به شکل ورقه‌های خیلی نازک برش می‌زنیم. فلفل دلمه‌ای را نیز ورقه ورقه می‌کنیم. خیارشور را هم بصورت حلقه‌های خیلی نازک درمی‌آوریم. سبزی جعفری را هم که از قبل خرد کرده‌ایم.

سپس نان‌ها را از یخچال خارج کرده، روی آن را با سس مایونز می‌پوشانیم. ولی ابتدا و انتهای نان را نباید به سس آغشته کرد. روی نان را به شکل موازی یک ردیف گوجه فرنگی خرد شده، خیارشورحلقه شده، فلفل دلمه‌ای ورقه شده، و یک لایه ژامبون به موازات هم می‌چینیم. روی مواد چیده شده جعفری خردشده می‌پاشیم. دقت کنیم که انتها و ابتدای نان خالی یاشد.

در این مرحله از طرز تهیه فینگرفود رولت ژامبون نان را با دقت رول می‌کنیم و سپس به اندازه دلخواه برش می‌زنیم. و در پایان با توجه به سلیقه‌ی خود، می‌توان با استفاده از گوجه گیلاسی و یا زیتون، با خلال دندان فینگرفود رولت ژامبون را تزئین کنیم.

البته لازم به ذکر است که می‌توان از نان لواش نیز برای تهیه این فینگرفود نیز استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی

خوراک سبزیجات

خوراک سبزیجات خوراک سبزیجات یکی از غذاهای رژیمی و کم کالری است که می‌توان بصورت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *