فینگرفود کالباس با پنیر

فینگرفود کالباس با پنیر

فینگر فود غذایی است که مستقیما به وسیله دست و بدون استفاده از قاشق و چنگال خورده می‌شود. فینگر فود را می‌توان به عنوان پیش غذا یا حتی غذای اصلی در مهمانی‌ها سرو کرد. فینگرفود معمولا باید به اندازه‌ای باشد که به یکباره خورده شود. درواقع فینگرفود هر غذایی را که بتوان آن را به شکل لقمه‌ای در اندازه کوچک درست کرد را شامل می‌شود. بنابراین با کمی خلاقیت می‌توان از بسیاری از غذاها فینگر فود درست کرد.فینگرفود کالباس با پنیر غذایی بسیار راحت و خوشمزه است که در اصل به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما گزینه‌ی بسیار مناسبی برای مهمانی‌ها و هم‌چنین وعده عصرانه می‌باشد.

فینگرفود کالباس

مواد لازم برای فینگرفود کالباس با پنیر

نان تست: ۲ بسته گوجه گیلاسی: به میزان لازم
کالباس: ۲۰ برش زیتون: به میزان لازم
پنیرورقه‌ای:۲۰ برش  خیارشور: به میزان لازم

لازم به ذکر است که مقدار مواد لازم بستگی به تعداد نفرات تغییر می‌کند.

طرز تهیه فینگرفود کالباس و پنیر

برای تهیه فینگرفود کالباس به قالبی به شکل دلخواه نیاز داریم. تمام نان تست‌ها را با قالب موردنظر، قالب می‌زنیم.

کالباس را نیز مانند نان تست با قالب موردنظر، شکل می‌دهیم.

لازم به ذکر است که کالباس با توجه به سلیقه، با هر طعم و مزه‌ای می‌توان انتخاب کرد. پنیر را نیز به شکل قالب دلخواه برش می‌دهیم. خیارشورها را نیز بصورت حلقه برش می‌زنیم.

وقتی تمام مواد را قالب زدیم، نان تست سپس یک ورقه از کالباس و روی آن پنیر ورقه‌ای گذاشته، روی آن را خیارشور، زیتون و گوجه قرار می‌دهیم. برای تنوع در شکل می‌توان جای هر کدام را به نسبت تغییر دهیم. با خلال دندان یا سیخ چوبی مواد را روی هم نگه می‌داریم.

برای سس فینگرفود، نیم پیمانه سس مایونز را با ۳ قاشق غذاخوری سس کچاپ مخلوط می‌کنیم سپس یک قاشق چای‌‌خوری آویشن را به همراه نمک و فلفل به سس اضافه کرده خوب هم می‌زنیم تا سس یکدست شود. این سس را به همراه فینگرفودها سرو می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی

خوراک سبزیجات

خوراک سبزیجات خوراک سبزیجات یکی از غذاهای رژیمی و کم کالری است که می‌توان بصورت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *