تهیه ماهی شکم پر

 تهیه ماهی شکم پر

یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌هایی که با ماهی درست می‌شود، ماهی شکم پر است که برای تهیه ماهی شکم پر می‌توان هم از فر استفاده کرد و یا در صورت در دسترس نبودن فر، می‌توان آن را در تابه سرخ کرد و یا روی زغال، کباب کرد.

ماهی شکم پر

مواد لازم برای ماهی شکم پر

ماهی: ۱ عدد رب انار: نصف پیمانه
مغز گردو: ۲۰۰ گرم کره: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
کشمش بی‌دانه: ۱۰۰ گرم زعفران سائیده‌شده: به میزان لازم
پیاز: ۱ عدد متوسط نمک و فلفل: به میزان لازم
آبلیمو تازه: ۱ قاشق غذاخوری روغن: به میزان لازم

طرز تهیه ماهی شکم پر

کشمش‌ها را از قبل شسته می‌گذاریم تا آب آن حسابی گرفته شود. هم‌چنین مغز گردوها را نیز نیم‌کوب می‌کنیم. سپس پیازها را نگینی خرد کرده در تابه‌ای با روغن تفت می‌دهیم. پیاز که کمی طلایی شد، حرارت را ملایم کرده، کشمش، مغز گردو، رب انار، نمک و فلفل را به پیاز اضافه می‌کنیم. اجازه می‌دهیم تا خوب مخلوط شوند. مواد باید کاملا پخته و بدون آب باشند.

ماهی را از قبل تمیز کرده و شکم آن را با مواد کاملا پر می‌کنیم و با نخ آن را می‌دوزیم. برای بهتر پخته شدن گوشت ماهی می‌توان چند برش عرضی روی آن ایجاد کرد. روی ماهی را با کره ذوب شده کاملا چرب می‌کنیم. در تابه‌ای به میزان لازم روغن می‌ریزیم. روغن که داغ شد ماهی را درون آن قرار می‌دهیم. هر دو طرف ماهی را سرخ می‌کنیم. برای اینکه گوشت ماهی کاملا مغزپخت و نرم شود، شعله را ملایم می‌کنیم.

چند دقیقه قبل از برداشتن ماهی از روی حرارت، باقیمانده کره را در ظرف کوچکی روی حرارت ملایم ذوب کرده، اندکی زعفران آب کرده و آبلیمو را به آن اضافه کنید و روی ماهی می‌ریزیم.

بعد از اینکه ماهی پخته شد، آن را از ماهی‌تابه خارج کرده در دیس موردنظر قرار می‌دهیم. سپس نخ آن را قیچی کرده از ماهی جدا می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی

خورشت فاصولیه

خورشت فاصولیه خورشت فاصولیه یا خورشت لوبیا یکی از غذاهای خوشمزه ترکی، عربی و افغانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *