سالاد کلم بروکلی

سالاد کلم بروکلی

سالاد کلم بروکلی یک غذای سالم و بسیار خوشمزه است که علاوه بر طعم بی‌نظیر دارای سلامت غذایی است که گیاه‌خواران به عنوان غذای کامل از آن استفاده می‌کنند. البته چون این سالاد از سبزیجات سبک تهیه می‌شود، می‌توان  به عنوان میان وعده هم میل کنید. دستور غذایی‌های متفاوتی برای این سالاد وجود دارد که شما می توانید انواع آن را درست کنید که تفاوتشان تنها در مواد اولیه باشد.

سالاد کلم بروکلی

 

مواد لازم برای سالاد کلم بروکلی

 

سینه‌ی مرغ: ۸ تیکه کوچک سس مایونز: ۱/۲ پیمانه
کلم بروکلی خردشده: ۲ سر شکر سفید: ۱/۸ پیمانه
پنیر چدار خردشده: ۱ پیمانه فلفل سیاه: ۲ قاشق چای‌خوری
پیاز قرمز خردشده: ۱ عدد متوسط آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
سرکه‌ی قرمز: ۱/۴ پیمانه نمک: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی

ابتدا کلم بروکلی را شسته و به شکل بوته های کوچک خرد می‌کنیم، به دو روش می‌توان از کلم بروکلی استفاده کرد هم می‌توان آن را به‌صورت خام استفاده کرده هم می‌توان بعد از اینکه کلم بروکلی را به تکه‌های کوچک خرد کردیم در آب جوش ریخته تا پخته و نرم شود. اگر تمایل به پخت کلم بروکلی دارید، بعد از پخت برای استفاده در سالاد می‌گذاریم تا سرد شود.

مرغ‌ها را به تکه‌های دل‌خواه قسمت می‌کنیم سپس درون ماهی‌تابه ریخته تفت می‌دهیم تا زمانی که رنگش تغییر کرده، قهوه‌ای شود. بعد از پخت مرغ می‌گذاریم تا سرد شود.

سپس در یک کاسه‌ی بزرگ کلم بروکلی، پنیرچدار، مرغ و پیاز خرد شده را باهم مخلوط می‌کنیم. در ظرف دیگر سس مایونز، سرکه، شکر، فلفل‌سیاه، آبلیمو و نمک را با هم ترکیب می‌کنیم. سپس سس آماده را با سالاد مخلوط کرده، به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم.
برای تزئین از لیموترش تازه و گوجه می‌توان استفاده کرد.

کلم بروکلی دارای خواص بسیار زیاد و مفید می‌باشد که از جمله در درمان، تیروئید، فشار خون، چربی خون، قلب، کم‌خونی، سرماخوردگی، سرطان، معده، دستگاه گوارش، چشم، روماتیسم و آرتروز نیز بسیار موثر است.

 

 

مطلب پیشنهادی

خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی خوراک لوبیا چیتی از جمله غذاهای خوشمزه ایرانی است که بسیار مقوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *