پیاز سوخاری

پیاز سوخاری

امروزه غذاهای سوخاری طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد، مانند، مرغ سوخاری، پیاز سوخاری، قارچ سوخاری و…. اولین سوخاری‌هایی که به شکل امروزی در دنیا پخته می‌شوند، از کشور آمریکا شروع شد.  واژه سوخاری برای اولین بار در دهه ۱۸۳۰ در آمریکا ثبت شد. آمریکایی‌ها  مرغ را با ترکیب ادویه‌های مختلف مخلوط می‌کردند و سپس آن را  در روغن سرخ می‌کردند. در آن زمان‌ها اسکاتلندی‌ها هم مرغ را بدون هیچ ادویه‌ای  در روغن سرخ می‌کردند. بعدها با مهاجرت اسکاتلندی‌ها به آمریکا این شیوه پخت مرغ در آمریکا هم رایج شد. احتمالا بعدها مرغ سوخاری به سبک سوخاری‌های کی‌اف‌سی بر همین اساس درست شدند.

پیاز سوخاری

مواد لازم برای پیاز سوخاری

یپاز خام: ۳ عدد بزرگ آرد سفید: ۱ لیوان
آب گازدار: ۱/۵ لیتر پودر سوخاری: ۱ لیوان
پودر نشاسته: ۱ لیوان نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه پیاز سوخاری

ابتدا پیاز ها را  پوست گرفته، تمیز می‌شوییم. اجازه می‌دهیم تا پیاز کاملا خشک شود. سپس پیازها را روی تخته قرار داده، بصورت حلقه‌ای برش می‌زنیم. (ضخامت حلقه‌ها بهتر است، تقریبا ۱ سانت باشد.) بعد از برش زدن، حلقه‌ها را از هم جدا می‌کنیم.

در ظرف مناسبی پودر نشاسته را به همراه آردسفید، نمک  و فلفل با هم مخلوط می‌کنیم. سپس آب گازدار را به آن اضافه کرده، هم می‌زنیم بطوریکه مایه کاملا یکدست شود. حلقه‌های پیاز را  به ترتیب در این مایه قرار داده و سپس در آرد سوخاری می‌غلتانیم. بعد از اینکه همه‌ی حلقه‌ها آماده شدند، نوبت به سرخ کردن پیازهای سوخاری می‌رسد.

برای این کار ظرف مناسبی را برداشته به میزان لازم در آن روغن می‌ریزیم روی حرارت قرار می‌دهیم تا روغن داغ شود. سپس به ترتیب حلقه‌های پیاز را در روغن داغ می‌ریزیم. بهتر است در زمان پخت پیاز، حرارت کم باشد تا پیاز کاملا پخته شود.

پیاز سوخاری یکی از پیش غذاهای خوشمزه است که در عین حالی که مواد اولیه بسیار کمی نیاز دارد، بسیار سریع  هم آماده می‌شود. این سوخاری خوشمزه با سس  قرمز  بسیار خوش طعم می‌شود.

مطلب پیشنهادی

خورشت فاصولیه

خورشت فاصولیه خورشت فاصولیه یا خورشت لوبیا یکی از غذاهای خوشمزه ترکی، عربی و افغانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *