رنگ خوراکی زرد

رنگ خوراکی زرد

در این مطلب شما با روش درست کردن رنگ خوراکی زرد آشنا می‌شوید. امروزه تولیدکنندگان برای جلوه بخشیدن به فرآورده‌های خود از رنگ استفاده می‌کنند.

محصولاتی چون نوشیدنی‌های گازدار، آب‌نبات‌ها، انواع ژله‌ها و… دارای رنگ مصنوعی بوده که اکثر این رنگ‌ها شیمیایی است و برای بدن انسان بخصوص کودکان مضرات فراوانی به‌همراه دارد.
برای اینکه از ورود مواد شیمیایی رنگی به بدن جلوگیری کرده و در عین حال غذاهای‌مان دارای رنگ و لعاب باشند باید روش درست کردن رنگ طبیعی خوراکی را بیاموزیم.
رنگ‌های خوراکی طبیعی، رنگ‌هایی است که در گیاهان به‌وفور یافت می‌شوند و می‌توان برای جلوه بخشیدن به غذاهای خود از این رنگ‌ها استفاده کنیم که علاوه بر طبیعی بودن تاثیرات مثبت نیز بر سیستم سلامت عمومی بدن انسان نیز دارد.
از مهم‌ترین رنگدانه‌های طبیعی می‌توان به آنتوسیانین‌ها اشاره کرد که در بافت ریشه، ساقه، برگ و گل اکثر گیاهان قابل مشاهده می‌باشد.
طی تحقیقات مفصل دانشمندان آنتوسیانین‌ها برای جلوگیری از امراض قلبی و در از بین بردن چربی‌ها بدن بسیار موثرند.

روش درست کردن رنگ طبیعی و خوراکی

مواد لازم برای درست کردن رنگ خوراکی زرد

زردچوبه: ۱ قاشق چای‌خوری آب: ½ پیمانه

روش درست کردن رنگ خوراکی زرد

زردچوبه یکی از ادویه‌جات پر مصرف و پرخاصیت در آشپزی می‌باشد که علاوه بر طعم‌دهی به غذا می‌توان در تهیه رنگ طبیعی و خوراکی نیز از این ادویه استفاده کرد.
برای تهیه رنگ زرد یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را به همراه نصفه لیوان آب در ظرف مناسبی ریخته، روی حرارت قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم تا محلول بصورت کامل به مدت ۲ الی ۵ دقیقه بجوشد.
بعد از جوشاندن مخلوط آب و زردچوبه، اجازه می‌دهیم تا کاملا سرد شود.
محلول را از صافی رد می‌کنیم تا ناخالصی‌های آن جدا شود.
در ظرف شیشه‌ای ریخته و درب آن را کاملا سفت می‌بندیم و درون یخچال قرار می‌دهیم.
زنگ خوراکی زرد ما آماده و به مدت ۲ هفته قابل استفاده می‌باشد.

مطلب پیشنهادی

رنگ خوراکی سبز

رنگ خوراکی سبز در این مطلب شما با روش درست کردن رنگ خوراکی سبز آشنا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *